Dat denk ik nooit

Maandag eenentwintig maart, vandaag ben ik voor mijn werk in Alblasserdam als ik ergens op de middag hoopvol een berichtje in de Zwemburen appgroep gooi of er iemand om 19:00 uur mee gaat zwemmen, eerder red ik namelijk niet. Kim gaat mee en als ik haar om vijf voor zeven ophaal zie ik dat ook Jip en Loes mee gaan, ze gaan zelfs het water in. "Ja" zegt Kim, "nieuw seizoen, de lente is begonnen". Daar is geen woord aan gelogen maar als ik even later de uiterst kalme zee in loop voelt het toch heel anders, koud, kouder dan alle dagen ervoor. Het duurt ook echt een paar minuten voordat ik dat van me af kan schudden. Jip en Loes vonden het ook maar fris en gaan niet verder dan hun middel, vast al heel veel verder dan ik op die leeftijd zou hebben gedaan in water van nog geen acht graden.
Onderweg naar het water zeg ik dat ik er vandaag een beetje tegenop zie om het koude water in te gaan en Kim antwoord "ja dat heb ik ook weleens dan denk ik shitzooi" en kijkt meteen opzij naar haar kinderen en zegt "nee, dat denk ik nooit".
Kim heeft de starttijd naar beneden afgerond en we vinden beiden dat zeveneneenhalve minuut voldoende is, met de eindtijd waarschijnlijk naar boven afgerond.
Uit het water is de temperatuur meteen weer goed, maar ja het is ook nog steeds 12.5 graden. Jip is al aangekleed en Loes halverwege, te veel aan het kletsen. We maken snel een foto en omdat de eerste lijkt te mislukken poseren we nog een keer, dit keer gaat Jip werkelijk pal voor me staan, het wordt dus de eerste.
Even later onderweg naar huis zeg ik tegen Loes, Kim en Jip dat ze allemaal genoemd gaan worden in de blog van vandaag. Dat is in ieder geval gelukt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost