Zo vader, zo zoon

Het is iets voor twaalf uur 's middags op zondag zestien januari, Wouter en ik fietsen naar de vaste verzamelplaats bij Hans en Kim voor de deur. Vandaag zijn we met zes personen, Alle, Hans, Kim, Rudi, Wouter en ik. Voor Wouter wordt dit de eerste keer. Als student heeft hij op dit tijdstip en dan zeker op zondag het gevoel dat het nog midden in de nacht is.

Het water 6.2 graden en het weer wat grauw. Het is niet veel kouder dan anders maar de zon is er in ieder geval helemaal niet. We gaan het water in en het valt me eigenlijk best mee dit keer, ik moet me natuurlijk ook groot houden ten opzichte van mijn zoon die er nu bij is. Wouter heeft het zwaar, hij ademt te gehaast, tot aan bijna hyperventileren, we tippen hem om rustig aan te doen maar zoals ook mijn eerste duik niet de meest sierlijke was heeft Wouter het nu ook niet onder controle. Al na een of twee minuten gaat hij eruit en is onder de indruk dat wij het meer dan vijf minuten volhouden.

Ik probeer het in te schatten maar heb geen idee of Wouter dit nog een keer doet. Hij geeft aan het echt wel leuk te vinden maar weet zelf ook nog niet of hij nog eens gaat. Na het afdrogen en aankleden drinken we thee. Dit is de eerste keer dat ik hevig ril met mijn handen, iets dat kennelijk pas begint als je al in je warme kleren staat. De rillingen zijn soms zo erg dat ik mijn beker met thee met twee handen vast moet houden omdat hij anders heel snel leeg is.







Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost