Bijna subtropisch

Met een luchttemperatuur van acht graden en een watertemperatuur van 6.4 was het vandaag, veertien februari, bijna subtropisch. Het is zeven uur 's avonds een mooi moment om een warme duik te nemen als afsluiting van de werkdag. Hans en Kim zijn erbij als we tegen de harde wind in naar het strand lopen. De golven passen niet echt bij de windsterkte maar de hoek is daarvoor ook niet echt optimaal.
Het is eb en we moeten behoorlijk ver lopen voordat we natte voeten krijgen. Eenmaal in het water worden toch nog regelmatig verrast door een hoge golf die uit het donker opdoemt.
Het zwemmen in het donker geeft toch net weer een andere sensatie. Aan de ene kant de donkerte van de zee met in de verte wat lichtjes van Zeeuws Vlaanderen en aan de andere kant de felverlichte appartementen op de boulevard.
Mijn tenen worden ijskoud, Hans tipt dat ik het beste op mijn hielen kan staan als ik de grond raak zodat mijn tenen niet afkoelen op het "koude" zand. Ik klaag dat ik eerst acht of negenentwintig keer mee moet gaan voordat ik deze tip krijg, waarop Hans zegt ja dat is normaal pas bij de dertigste.
Na acht minuten houden we het voor gezien, een korte duik onder water en eruit met een bevroren hoofd.
Nu moeten we dat hele strand nog overbruggen en tijdens het lopen voelen we dat de wind warm aanvoelt in onze rug, Hans zegt "kun je nagaan hoe koud we zijn". Inderdaad als wind van acht graden warm aanvoelt dan is dat best apart.
Na het aankleden maken we nog een selfie met flits, en wat voor flits! Het zal een wonder zijn als we de fietsen nog terug vinden na deze verblinding.
Terwijl ik dit in de comfortabele warmte van ons huis zit te typen, apt Hans "Morgen 12:00 gaan we weer denk ik. 17:00 nog eentje en misschien nog eentje om 19:00". Ik kan niet wachten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost