Kramp in je middelbeen

Je zou het maar hebben, kramp in je middelteen. Het is tien februari, Evert-Jan, Hans, Kim en ik zijn klaar voor de middagduik. Met zes graden is de lucht net iets warmer dan het water maar het voelt beide heel koud, er is ook geen straaltje zon dus dat zal meespelen. De zee is heel kalm dus we dobberen wat rond en merken dat de stroming erg sterk is dus gaan lopend wat tegen de stroom in en daarna ook zwemmend. Dan zegt Kim "ik heb kramp aan mijn middelste tenen", waar door de filtering van mijn oordopjes "ik heb kramp in mijn middelteen" van gemaakt wordt. Ik antwoord, "pas maar op dat je straks niemand beledigt door je middelteen op te steken", Evert-Jan zegt dat het wel beter is dan kramp in je middelbeen.
We dobberen nog wat rond en na acht minuten gaan we er weer uit, voorzichtig over het strand teruglopend want er liggen hier en daar nog wat bolletjes van de stookolie die uit een, vorige week op drift geslagen, schip is gelekt.
Gisterenavond was er al een Zwembuur die een onfortuinlijke ontmoeting had met de stookolie, die binnen no-time overal zit. Gelukkig kunnen wij onszelf schoonmaken en hoefde hij niet naar Pieterburen gebracht te worden.
Uiteraard afsluiten met een foto (or it didn't happen).

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost