Appelflappen

Op vrijdagmiddag achttien maart lopen Hans, Kim en ik om kwart over vijf het zonovergoten strand op. Ans en Marie-Louise zijn er al en Evert-Jan komt na een paar minuten ook aanlopen. We maakten ons al zorgen of hij wist waar het was.
We wachten totdat iedereen klaar is met uitkleden en dan lopen we naar het water. Het water voelt, in ieder geval voor mij, heel koud aan terwijl het toch tegen de acht graden aan zit. Eenmaal erdoor valt het natuurlijk weer reuze mee. Hoofd in de zon en een toch redelijk stevige wind maken het een aparte sensatie.
Ans en Kim besluiten een stukje echt te gaan zwemmen en besluiten al vrij snel dat gewoon stil in het water hangen genoeg is. Ik probeer het ook even, eerst op mijn buik en dan op mijn rug maar dan spoel je dus steeds koud water langs je nek en al snel heb ik een lichte brainfreeze te pakken, ook maar gestopt dus. Na zeveneneenhalve of achteneenhalve minuut gaan we eruit, poseren voor de foto en aankleden. Onderweg naar de handdoeken en kleren redt Kim nog een lieveheersbeestje die op zijn rug op het strand ligt, het beestje poseert dankbaar mee voor de foto.
Eenmaal aangekleed duiken we nog even tegen de warme knuffelmuur, warme muur in de rug en het zonnetje in het gezicht. "Heerlijk" zegt Hans, "ja" zeg ik "zo lekker met een appelflap erbij, zo'n kleintje". Heel de week kijken we al uit naar de appelflappen die Kim voor het kinderfeestje zou maken en dat we dan op het strand de resterende appelflappen op kunnen eten. Helaas was Kim niet echt de meest enthousiaste voorstander van dit plan dus er zijn ook geen appelflappen gebakken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost