Zeekoet

Het is zaterdag twaalf maart om iets voor half twaalf als Kim, Hans en ik onszelf onderdopen in de koude, nou ja met 6.9 graden relatief warme zee. Dat in combinatie met een luchttemperatuur van elf graden en een lekker voorjaarszonnetje maakt het wel heel erg leuk.
Van huis vertrokken zonder jas aan, wel voor de zekerheid in mijn tas gestopt voor de terugweg maar ook dat bleek niet nodig te zijn.
Na voldoende discussie hebben we ons omgekleed achter het windscherm van Pier 7 want die zuid-oostelijke wind is nog steeds prominent. Het terras is leeg dus niemand die zich kan storen aan de zwemmers die aan de andere kant van het glazen scherm staan en daarnaast zoals Kim terecht opmerkt dat is toch een beetje het concept. Tja als je niet tegen badgasten kunt moet je niet bij een strandtent aankloppen.
In het water zien we een vogel en Kim zegt "kijk een meerkoet" maar corrigeert al snel dat we in zee zwemmen dus het is geen meerkoet, Hans zegt "het is een fuut", ik hou het met mijn zeer beperkte kennis van vogels bij een zeekoet.
De fuut duikt onder om na een poosje aan de andere kant van ons boven te komen, Hans zegt dat hij onder ons door is gezwommen.
We dobberen wat en kletsen over dingen die we de afgelopen week hebben meegemaakt, het is gezellig en ik vind het helemaal niet koud, mijn tenen doen toch al lang niet meer mee met zaken als warm en koud of gevoel in het algemeen.
Als we na zo'n negen minuten uit het water zijn en over het strand lopen voelt het zand heerlijk aan onze voeten, Hans en ik zeggen al geen koude voeten meer te hebben, Kim claimt dat ze haar voeten aan het masseren is tijdens het lopen in het zand. We denken erover na.
Na de foto zegt Hans dat hij over tien minuten in de bus moet zitten om de kinderen op te halen, dat is dus tien minuten om af te drogen, aan te kleden spullen te pakken, naar de fiets te lopen, fietsen van het slot naar huis fietsen, in de bus gaan zitten. Ik krijg er bijna stress van maar uiteindelijk heeft niemand zich echt gehaast en als ik het laatste stuk naar huis fiets hoor ik Hans naar me roepen vanuit de flower power bus. Geen stress en mooi op tijd 

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost