Rond de zwemboei

Zondag elf september, het weer is niet te vergelijken met vrijdag, het is zonnig en warm, gewoon nog volop zomer dus. Hans, Kim, Simone en ik spreken af om één uur en er zijn ook nog een berg kinderen in ons kielzog.
Eenmaal in het water zegt Kim, ik moet wel een soort van doel hebben. Ik stel voor om naar de zwemboei te zwemmen, Kim stemt in, Hans en Simone blijven achter om op de kinderen te letten. Goed idee, blijkt later want hoewel het behoorlijk doozwemmen is, tegen de stroom in naar de eerste boei ben ik zo gek om voor te stellen ook (stroomopwaarts) naar de tweede boei te zwemmen, Kim stemt weer in. Deze uitdaging is wat groter omdat we al wat verder van de kant zijn is de stroming sterker en doen we er dus wat langer over. Onderweg zegt Kim, "ik zeg nooit nee op zo'n uitdaging". "Als ik dat had geweten had ik dit nooit voorgesteld maar het is nu te laat om me eruit te bluffen" is mijn antwoord.
Hardop vraag ik me af wat er gebeurt als je dit ieder dag vol blijft houden, kun je het dan in de winter ook. Kim antwoord heel droog, dan moet je wel je Adamsappel trainen. Ik kijk opzij en ze zegt "die wordt altijd heel koud in de winter". Dit is het moment dat ik bijna verdronk, niet van vermoeidheid, niet door kramp, maar doordat ik keihard moest lachen.
Even later zwemmen we rond de tweede boei en op ons gemak, met de stroom mee, terug naar de eerste en dan naar de kant. Ik zeg tegen Hans en Simone dat ik wel begrijp waarom ze zo graag achterbleven om op de kinderen te letten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost