Tijd is relatief

Dinsdag één november, het weer is omgeslagen en er is wind. Als Esther, Evert-Jan, Hans, Inge, Jean-Pierre en ik elkaar om half zeven op de boulevard treffen zien we in de donkere verte de wilde zee. Inge zegt dat ze het best spannend vindt zo wild en in het donker, Esther reageert opgelucht met "ik had me voorgenomen er niet over te beginnen, maar dat vind ik ook".
We zoeken wat beschutting om te voorkomen dat we na het zwemmen onze spullen langs de kust van Walcheren moeten zoeken, geen waterdichte oplossing blijkt later.
Eenmaal in het water is er werkelijk niemand bezig met angstgevoelens en de adrenaline giert door de aderen van deze zes gekken die denken dat zwemmen op één november, in het donker en een wilde zee, een heel goed idee is.
We duiken door golf na golf en helaas verliest Jean-Pierre daarbij zijn bril ondanks dat deze met een drijvend brillenkoord vastzit, helaas niet vast genoeg. We zoeken nog een poosje maar niet langs de gehele kust van Walcheren. We geven het op en duiken dieper in de golven. Jean-Pierre maakt daarbij nog een aantal spectaculaire foto's.
Niemand denkt aan kou, of tijd en tot mijn verrassing zie ik dat we al snel op tien minuten zitten. Einstein had gelijk, tijd is relatief!
Nog even genieten we van de extra hoge golven die een schip op ons afgevuurd heeft en dan gaan we eruit.
Tevergeefs kijken we nog rond op het strand of we de bril zien, misschien later als het water weer wat lager is.
Dan komt de selfie, Hans zoekt zijn telefoon en zegt dat hij die niet bij zich heeft, dan ga ik zoeken maar Evert-Jan geeft al snel aan zijn telefoon zo te kunnen pakken. Ondertussen koelen we af in de wind. De selfie mislukt, lens schoonmaken. "We wachten nog wel even klaag ik", "niet zeuren" krijg ik terug van Evert-Ja, "de selfie is heilig, daar moet je voor buffelen". De volgende lukt, denk ik, snel aankleden!

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost