Waar zijn de tassen

Maandag achtentwintig november, zwemmen wordt een avondactiviteit maar naar mate de middag vordert begin ik terug te krabbelen. Een opstekende verkoudheid lijkt roet in het eten te gooien. Als Ans en Inge echter afspreken voor een duik om zeven uur, bedenk ik me dat het misschien wel goed werkt tegen verkoudheid en besluit mee te gaan. De spijt dringt zich al aan als we op de fiets stappen, ondanks de niet zo lage temperatuur voelt het behoorlijk koud aan. Even later, als we naar het water lopen, wordt dat nog eens een beetje versterkt. Het water vind ik overigens goed te doen, 10,2 graden is het.
Het is wel lastig om door te komen want het blijft vrij lang ondiep maar het lukt. We kletsen over de boulevard, het ziekenhuis, de Zeevaartschool, etc. Ondertussen vergeten we de hele sensatie zoals Ans het opmerkt, we worden getriggerd doordat ik ineens tot de ontdekking kom dat het zand best warm is.
Na zo'n acht minuten houden we het toch maar voor gezien, en gaan we op zoek naar onze tassen. We zijn een beetje afgedreven dus gewoon langs onze tassen gelopen, in een hele lichte paniekgolf vragen we ons af "waar zijn de tassen?", gelukkig staan ze er nog.
Snel aankleden (niet iedereen even snel) en daarna komt de selfie wel.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost