Zeemeerminnen en zeemeermannen

Zaterdag vijf november, er staat een kille wind als Hans, Inge en ik om elf uur het strand oplopen. De ochtendzon is achter de wolken gedoken. In het water zien we een groep vrouwen en Inge zegt "kijk de badmutsen", ik vraag of ze dat zeker weet, Inge denkt van wel en ik geef aan dat ik het in ieder geval niet ga vragen. De zeemeerminnen (Anita, Ans en Marie-Louise) zijn het in ieder geval niet want die gaan om half twaalf met Edith zwemmen dus mogelijk komen wij, Inge en de zeemeermannen, straks de Edith en de zeemeerminnen op het strand tegen.
Als we het water in gaan zien we al snel dat het de badmutsen niet zijn dus vragen is overbodig en de afgang of beschuldigingen over seksistisch gedrag blijven ons gespaard.
Het water is koud, volgens Rijkswaterstaat veertien graden, tja je hebt altijd baas boven baas want Jean-Pierre en Esther zijn ergens in het IJ gesprongen en gaven aan dat het 12.2 graden was, die zijn al bijna winterproof!
Inge is vergeten haar bril af te zetten dus waarschuwen we haar voor iedere golf zodat ze haar bril niet verliest. Ik geef aan dat als Hans en ik na tien minuten onderduiken dat Inge niet automatisch moet volgen want dan zou ze precies in de laatste minuut haar bril verliezen.
Na een minuut of elf zijn we eruit en klaar voor de selfie. Terwijl Inge en ik ons afdrogen en aankleden staat Hans nog even op zijn gemak in zwembroek en onafgedroogd in de wind zijn social media kanalen bij te werken. Ik zeg " Hans doe eens even normaal", "oh ja, even aankleden" is de reactie.
We zijn net voor de zeemeerminnen vertrokken en dat is maar goed ook want het is veel te koud voor een praatje, snel naar huis!

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost