Voegenzand

Maandag dertig januari, het is prachtig weer maar als Evert-Jan in de ochtend vraagt wie er rond half vijf mee gaat zwemmen ga ik naarstig op zoek naar excuses. De hele dag tijdens het werken hebben mijn hersenen op de achtergrond smoes na smoes bedacht, geëvalueerd en afgewezen, zo stond ik dus om kwart over vier met lege handen en geen enkele geldige of geldig klinkende reden om af te haken. Snel omkleden dan maar, als ik Wouter vraag of hij meegaat probeert hij zich er ook uit te kletsen maar hij is net zo min als ik staat om zonder gewetensnood af te melden, hij gaat mee en tien minuten later staan we samen bij Hans voor de deur.
Als we de Leeuwentrap op klimmen staat Evert-Jan ons bovenaan op te wachten. "Heb je het niet koud?" vraagt Hans "zo in een gewone jas maar Evert-Jan heeft het niet koud, helemaal gelukkig staat hij te shinen in zijn buitensloffen, een zeer waardige upgrade waar menig zwembuur jaloers op zal zijn, ik wel.
Wouter die de jas van Inge aan heeft moet toch ook nog even een statement maken, "heb jij geen gewone jas zoals wij".
Niet veel later lopen we over het zonnige strand naar de zee, in het begin zijn er een paar golven maar echt spannend gaat het niet worden. Als Hans vraagt of ik de watertemperatuur weet, antwoord ik "6.2 graden", "ah, je hebt gekeken", ik geef toe dat ik stiekem heb gekeken en dat ik er ook wel voor uit durf te komen nu Jean-Pierre er niet bij is, die heeft namelijk een soort van ban uitgesproken op het vooraf weten van de temperatuur.
Wouter gaat er na 3.5 minuten uit, Evert-Jan, Hans en ik na zes. Afsluiten met een selfie en dan op het gemakje aankleden, de zon schijnt dus geen haast.
Evert-Jan heeft naast zijn buitensloffen ook een mooi matje om op te staan tijdens het omkleden, hij hoopt dat hij zo geleidelijk voldoende zand mee naar huis sleept om de stoep thuis af te voegen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost