Ze is er weer bij!

Het is kwart over negen op vrijdag drie februari als ik een voorstel in de Zwemburenapp doe, "Mogelijk zon, kans op golven, opkomend water, wie gaat er mee om twaalf uur?". Hans, Kim en Inge sluiten aan en Jean-Pierre start de bezemploeg die rond half zes gaat zwemmen voor wie er mee wil (overigens zo blijkt later zonder selfiemateriaal dus we zullen nooit weten of het echt was). Nog later zou overigens blijken dat Zeemeermin Silvia, Jean-Pierre en Esther gespot heeft, ze zijn dus echt geweest en hadden grappig genoeg Silvia (die ze nog niet kennen) bijna meegevraagd omdat Esther vond dat ze er wel als een zeezwemmer uitzag (vast zo'n rare Teletubbiejas aan).
Die zon waar ik het over had, die liet het overigens wel afweten want tegen twaalf uur kruipt de zon achter de wolken. Waarschijnlijk bang om ons het koude water in te zien lopen. De temperatuur is aangenaam, rond de negen graden en de golven zijn matig maar net genoeg voor extra zwemplezier. Het water is 6.4 graden, niet echt heel koud maar voldoende voor een brainfreeze als er een golf over je hoofd slaat. Het doorkomen is geen probleem, het voorkomen dat je na het trotseren van een golftop bovenop een andere zwembuur land vereist wat extra aandacht. Als ik zeg dat ik koude voeten heb, wordt dat meteen door Kim beaam en aangevuld met "er is wel meer koud dan alleen mijn voeten". Zoals gewoonlijk hoor je Hans niet over de kou en Inge heeft het veel te druk met genieten van het golvenspel. Na een minuut of vijf geef ik aan met de golven mee naar de kant te liften, de rest stemt in en we wachten op die paar grote golven.. Twee golven heb ik nodig om na zes minuten met een totale brainfreeze in kniediep water terecht te komen. Op het strand zoeken we onze slippers, gemarkeerd door de knalroze exemplaren van Inge, altijd handig om ze terug te vinden na een onstuimig badje. We hobbelen over het strand terug en als we ons achter het scherm van Pier 7 omkleden draait Kim zich om zodat ze in "alle privacy" haar badpak door iets droogs kan vervangen. Ik zeg "Kim, ik begrijp dat je met je rug naar ons toe gaat staan, maar om nu pontificaal met je gezicht naar de webcam te gaan staan is vast niet wat je in gedachten hebt", we moeten met z'n vieren hard lachen en nog meer als Hans eraan toevoegd dat al die mensen in de appartementen op de boulevard spontaan met een verrekijker naar buiten staan te kijken, "ze is er weer bij" zeggen ze volgens Hans.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost