Mopper de mopper de mopper

Donderdag eenentwintig maart, Om half zes vraagt Inge of ik mee ga zwemmen, "nee echt geen zin in" is mijn antwoord. Ze verlaat mijn kantoor maar de teleurstelling ontgaat me niet, ik roep haar na "doe toch maar" en zo gebeurt het dat ik om vijf over zes op de fiets zit, met koude voeten want ik heb slippers aan en het is onder de tien graden. Vijf minuten later pikken we Hans op en Janine zien we bij de Leeuwentrap. Het weer is vergeleken met gisteren alle behalve lenteachtig, geen zon tijdens de duik. Het is laag water dus we moeten ook nog eens heel ver lopen om in het koude water te stappen. De zee is zo vlak als een spiegel dus Hans en ik rennen erin om ons de ellende van langzaam doorkomen te besparen. Eenmaal in het water valt de kou natuurlijk weer mee maar is er iets anders om over te mopperen, er drijft namelijk veel plastic in het water. Waarschijnlijk een combinatie van tij en windstilte, ik zou het niet weten maar het is wel vervelend en confronterend ook van wat er allemaal in de zee gegooid wordt. Wat natuurlijk voor het zichtbare plastic geldt, geldt ook voor onzichtbare vervuiling, dus vandaag ga ik niet kopje onder. Als ik na drie minuten het water uit wil gaan wordt ik teruggefloten, een poging na viereneenhalve minuut is ook kansloos, bij vijeneenhalf zegt Hans "maak er dan meteen zes van" en als we een minuut verder zijn zeg ik "dan toch maar zeven. Zeveneneenhalve minuut is het geworden onder het genot van mijn gemopper. Toch is er vandaag wel iets vreemds aan de hand, want ondanks de relatief hoge watertemperatuur van bijna tien graden komen we met blauwe handen en knieen het water uit. Komt dat dan door het plastic of van het mopperen. Volgens Janine wordt het in deze blog weer allemaal koek en ei, heerlijk gezwommen, prachtig weer, lekker water, flinke golven... Nou mooi niet, het was een hel maar elke minuut waard, volgende keer beter.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost