Warm strand

Zondag vierentwintig maart, de maartse buien zijn bijna achter de rug maar vandaag om elf uur pikken Amanda, Evert-Jan, Hans, Inge, Kasia, Kim en ik de voordelen van een stevige wind nog snel mee. Af en toe breekt de zon door en het is droog dus wat kan een winter zwemmer nog meer wensen.
De wind is heel koud dus de gang naar het water is wat vervelend maar de golven lonken.
Het is geen rustige, kalme zee vandaag want de windrichting geeft ons geen laffe golfjes uit Breskens maar af en toe een heuse tsunami.
Als kinderen zo blij duiken we erin, Hans vestigt het wereldrecord "aantal keer met èèn hand zwembroek optrekken tijdens een winter duik", hij heeft namelijk zijn andere hand nodig om de GoPro in bedwang te houden.
Dat doet hij goed want hij maakt vandaag een mooie selfie en een leuke snelfie (een groepselfie die zo snel genomen wordt dat niet iedereen op tijd kan poseren). Eigenlijk zijn het ook geen selfies maar groupies.
We spelen nog wat met de golven, of spelen de golven met ons? Na een minuut of zeven roep ik dat ik nog niet kopje onder ben geweest, waarom Kim antwoord "nog niet officieel inderdaad", we hebben namelijk al wel het nodige water over ons hoofd gekregen.
Het kopje onder wordt naadloos gevolgd door een brainfreeze, maar dat mag de pret niet drukken, zie het als een bevestiging van de aanwezigheid van hersenen.
Na achteneenhalve minuut staan we weer op het strand, wel op een ander plek dan waar we het water ingingen maar de weg terug vinden we wel.
De koude wind heeft geen vat meer op ons en ik zeg tegen Hans dat het strand warm aanvoelt aan mijn voeten, dat zegt waarschijnlijk meer over de staat van mijn voeten dan de temperatuur van het zand.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost