De ochtendvariant

Het is dertien januari 8:45, fietsen geparkeerd en we staan op het strand. Kris die al iets eerder was aangekomen wijst ons een zeehond aan die in de verte zwemt. Het is koud en bewolkt dus de zon die Hans beloofd heeft laat het afweten.

De tas truc om mijn voeten warm te houden heb ik nog niet helemaal door dus met koude voeten loop ik met Anouk, Hans, Kim en Kris mee naar de zee. Het water is onverbiddelijk en koelt mijn voeten nog verder af. Eenmaal in het water lijkt het heftiger te zijn dan de eerste keer, het prikken in mijn armen is pittig.

Na een paar minuten besluit ik onder te duiken en vervolgens uit het water te gaan. Eenmaal bij de spullen aangekomen denk ik "Dat had eigenlijk best langer gekunt, morgen dan". De anderen houden het nog een poosje langer vol. Als we aangekleed zijn is er warme thee. We praten nog wat na en fietsen weer naar huis.

Een mooie start van de werkdag, op mijn kantoor zet ik mijn nog koude voeten plat op de grond en geniet van de vloerverwarming als nooit tevoren.




Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost