Het idee....

Ruim twintig jaar geleden had ik het voornemen om mijn dagelijkse duik in de zee het hele jaar vol te houden maar dan wel op wekelijkse basis. Aangezien ik op loopafstand van de zee woon, destijds zelfs maar vijf minuten lopen, kon dat geen belemmering zijn.
Na een aantal pogingen sneuvelde het plan steeds eind september of begin oktober. Het wordt kouder, je slaat een weekje over en daar ga je. In mijn achterhoofd is het echter altijd blijven hangen, op zich vreemd is want de laatste jaren zwom ik hooguit twee keer per jaar in zee, tenzij we op vakantie waren in een warm land.
Dan is er nog een aanvullend probleem, zie jezelf maar eens te motiveren om in je eentje in weer en wind in een koude zee te springen. De motivatie brokkelt al snel af, in mijn geval dan.
In december 2021 werd er een zaadje geplant. Muzikant Hans, een oude bekende van me, kwam mijn verjaardag verrijken met zijn muzikale talent en na afloop van zijn optreden vertelde hij me dat hij erover nadacht te gaan winterzwemmen, de vlam werd weer aangewakkerd.
In de eerste week van januari zag ik op Facebook dat Hans de daad bij het woord voegde en een buurtzwemclubje had opgericht. Al snel heb ik me aangemeld en via de Zwemburen app-groep spreken we dagelijks af.
De komende periode wil ik in deze blog de ervaringen met betrekking tot het zwemmen vastleggen en delen.

Groet,
Harry 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost