Nog even naar de Toko

Het is zaterdag 15 januari, om iets voor half elf halen we Alle, Hans en Kim op, Inge is erbij en heeft expliciet aangegeven dat het niet om te zwemmen is, ze heeft gemberthee gezet en zorgt voor de foto's. Het is 2.7 graden, droog en er is praktisch geen wind, ideaal zwemweer. De watertemperatuur is rond de 6.3 graden. Nu zou je zeggen dan voelt het in het water warmer maar dat valt tegen want je verliest daar namelijk veel sneller warmte dan in de buitenlucht.

Vandaag zijn we met vier zwemmers. Het voelt wel veilig nu we een strandwacht hebben (Inge).

Al jaren heb ik een smartwatch (van AliExpress) die tegen water zou moeten kunnen en waar je ook mee kunt zwemmen maar zoals velen weten zijn de specificaties van Ali niet altijd waterdicht. Ik besluit de gok te nemen en het werkt!

Het gaat steeds beter, nu zonder "opwarmen" in de buitenlucht, vijf minuten in het water gebleven. Dat ging prima, het lijkt echt snel op te bouwen.

Uit het water nog even poseren voor de foto en dan snel aankleden, snel is een relatief begrip want in de kou afdrogen en aankleden op het strand gaat niet heel efficiënt. Met een lekker kopje thee praten we na.

Inge vraagt of ik nog mee naar de toko ga of direct naar huis, in al mijn overmoed besluit ik mee te fietsen. Dat was nogal een vergissing want na het zwemmen is het toch ook wel lekker om in een warm huis weer op temperatuur te komen.



Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost