Bier en beloftes

Het is iets na twaalf als we op zondag zevenentwintig februari met onze vastenavendzwemburen het strand van de binnenschelde oplopen, Annebel en Wouter en ik als recidiverende winterzwemmers en Letty en Lotte als debutanten. Hard bewijs en een goede les dat je op een avond waarop je veel bier hebt gedronken geen afspraken moet maken waar je later, soms zelfs de volgende dag al, spijt van krijgt.
Letty en Lotte zijn met de auto inclusief privéchauffeur Suus, die ook nog een live registratie zal maken maar er geen moment over nadenkt dit zelf te gaan doen.
Annebel, Wouter en ik zijn uit het hotel komen lopen en zijn dus in onze badjas/zwemcape/handoek outfit weer een ware bezienswaardigheid.
We lopen het water in en Letty en Lotte voelen de spijt toenemen. Als ze eenmaal in het water zijn, vinden ze het geloof ik toch wel lekker. Annebel volgt na een halve minuut en Wouter en ik houden het na zeven minuten voor gezien.
Op het strand staan de dames al in badjas en trek ik mijn badponcho aan en Wouter slaat zijn handoek om zich heen want die is in zwembroek op slippers van het hotel naar het strand gelopen, the next level.
We praten nog wat na en Annebel doet een voorzet voor een duik op maandag maar er wordt nog niet hard toegehapt.
Letty en Lotte zijn wel aangenaam verrast over de ervaring, toch geen spijt dus. Misschien worden de beste afspraken juist na een paar biertjes gemaakt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost