De kou die op zich liet wachten

Dinsdag 15 februari, een twaalf uurtje. Simone, Hans, Evert-Jan en ik verzamelen op de boulevard er staat weer een stevige wind en er is geen schuilen bij.
We lopen richting de waterlijn naar het harde zand, minder stuivend zand en zoals gezegd uit de wind staan is een utopie vandaag. Het is gelukkig droog, vanmiddag komt er regen en het lijkt me erg vervelend om na het zwemmen in de regen te moeten aankleden, de harde wind maakt er al voldoende uitdaging van.
Als we het water inlopen komen er meteen een een paar flinke golven, Evert-Jan wijt het aan de surfer even verder op die volgens Hans zijn mast vergeten is. Het schijnt surfen nieuwe stijl te zijn.
Het voelt niet erg koud vandaag en zelfs mijn handen en voeten hebben weinig problemen met het koude water. We houden het dan ook lang vol en wachtend op die laatste golf die helaas toch niet komt gaan we pas na elf minuten het strand weer op. Geen hardloperij vandaag, gewoon afdrogen en aankleden maar niet voordat de foto geschoten is.
Onderweg naar huis voelt het toch redelijk koud aan en ik bedenk me dat elf beter bij carnaval past dan bij het aantal minuten dat je in februari in de zee kunt blijven. De kou liet vandaag kennelijk wat langer op zich wachten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost