Groepsdruk

Één februari, je zou zeggen dat het nu echt hartje winter is maar dat valt nogal mee, een buitentemperatuur van negen graden is niet echt een voorbode voor de Elfstedentocht.
Of het de temperatuur was, gemakzucht of onderdeel van de experience weet ik niet maar Sander kwam met blote benen aanfietsen, nog een zomers element aan deze dag.
De zee is wat rustiger dan gisteren en een watertemperatuur van zes graden Celsius gaat ons ook niet stoppen. Het is vijf uur 's avonds als we het water inlopen dus net voordat de zon onder gaat. Doordat het water rustiger is lijkt het toch wat kouder dan de dagen ervoor, toen waren we namelijk vooral heel actief bezig overeind te blijven.
We dobberen rustig rond en verlaten na een negen minuten het water, de zon.staat net mooi boven de horizon. Bij de spullen aangekomen blijk ik nu de vreemde eend in de bijt want Sander, Kim, Hans en Evert-Jan hebben allemaal een comfortabele badponcho voor het afdrogen en omkleden. Sta ik daar met mijn handdoek. Na het aankleden blijkt iedereen bij de kachel te willen gaan zitten dus de thee nemen we vandaag weer mee naar huis 
Thuis aangekomen heb ik meteen een badponcho gekocht, groepsdruk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost