In de Gerbrandystraat regent het niet

De alarmcodes voor het weer vliegen ons nog rond de oren op zondag twintig februari. Het is wel maximaal geel maar windstil gaat het voorlopig niet worden. We zouden om elf uur gaan zwemmen maar de regen bleef maar aanhouden. Simone apte op een zeker moment dat het niet meer zou stoppen, niet te beroerd open ik buienradar en ja hoor om strak 11:30 is het droog. Afspreken om 11:35 dus.
Dankzij een wat rommelig vertrek ben ik wat aan de late kant, Hans en Kim stonden al ongeduldig te wachten in dit prachtige weer met toch nog een beetje regen. Bovenaan de Leeuwentrap (zo'n beetje de gevaarlijkste plek van Vlissingen als het waait) staat Evert-Jan te wachten en op de Boulevard treffen we Simone en Mirjam. Mirjam zwemt niet mee dus wordt op het strand als dagfotograaf aangesteld. Dit levert een mooie ietwat onheilspellende foto op als we naar de zee lopen.
Op het moment dat we het strand oplopen begint het weer te regenen dus kleren zo droog mogelijk opbergen en snel het water in, nat zijn we toch al.
Bij even blijft het niet want we hebben zelfs nog een licht hagelbuitje. Natuurlijk heb ik het zwaar te verduren want ik had iedereen overtuigd dat het droog zou blijven, Evert-Jan komt me tegemoet door te zeggen dat hagel ook droog is maar ik wuif het weg met de verdediging dat het over de Gerbrandystraat ging en niet het badstrand.
Het is een heel erg leuke ervaring om in dit weer te zwemmen, met uitzondering van het aankleden dan want dat is werkelijk niet te doen.
Op de terugweg worstelen we ons over de Leeuwentrap en gaan richting de fietsen, Simone is op de Boulevard al een andere richting ingeslagen en Evert-Jan en Mirjam wandelen vanaf hier richting huis.
Op de fiets regent het nog harder, Kim en ik vallen er bijna af van het lachen om deze absurditeit, zwemmen in een hagelstorm in februari... terwijl Hans in een dun "zomerjasje" onverstoorbaar voor ons uit fietst, die lijkt geen kou te kennen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost