Voetstappen en broek weg

Maandag eenentwintig februari, als Hans en ik iets voor half tien op de fiets zitten merken we al dat de wind die Franklin gelaten heeft nog steeds rond waait. Als dit zo doorgaat zitten we voor het einde van de maand op Zacharias.
Thuis hadden we al via https://www.webcams-vlissingen.nl/pages/cameras/strand.php gekeken of er hoge golven waren, wat op de RWS site werd aangegeven maar op de webcam niet te zien is.
We zijn maar met twee vandaag en hebben ook geen fotograaf stand-by, maar dat heb ik afgevangen. Vlak voordat we naar het water lopen stuur ik een berichtje naar Inge die via de webcam een foto gaat maken, diezelfde webcam die ons een kalme zee liet zien.
Als we naar het water lopen zeg ik tegen Hans dat ze waarschijnlijk gewoon een oud filmpje laten zien want de golven zijn enorm. Er zitten golven bij van dik anderhalve meter en ze lijken soms van alle kanten te komen. Het goede nieuws is dat ze je met geweld naar het strand proberen te zwemmen. Het lijkt wel of de elementen zwemmen in februari willen ontmoedigen.
Als we na negen minuten het water verlaten zien we dat de wind ervoor gezorgd heeft dat onze voetstappen volledig verdwenen zijn.
Bij het afdrogen en aankleden komt Hans erachter dat zijn spijkerbroek ook verdwenen is. We kijken rond ons heen, ik controleer mijn tas (niet dat ik kleptomane neigingen heb maar je weet het nooit). "Gestolen?" Zegt Hans, waarop ik antwoord, "dat lijkt me sterk, weggewaaid misschien". Aangezien we omkleden in een geul tussen het anderhalve meter opgewaaide strand en het windscherm van Pier 7 is dat erg onwaarschijnlijk. We zoeken rond ons heen en dan zie ik de broek keurig over een hekje hangen en een hotelgast van Pier 7 door het raam kijken om te zien of we het zelfstandig op kunnen lossen. Toch weggewaaid dus en gered door een behulpzame vakantieganger.
En dan de foto, Inge heeft geappt dat we net buiten beeld zwommen, ze heeft ons dus alleen naar en van het water zien lopen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost