De workout

Zaterdag negentien maart, we zijn vroeg vandaag. Simone stelde negen uur voor en aangezien Wouter en ik een volgeplande dag hebben, sluiten we aan. Als we om negen uur op de boulevard staan is Simone er nog niet, we wachten vijf minuten en nog even op het strand, nog geen teken dus we kleden ons uit en gaan zwemmen. Later blijkt dat Simone wel op tijd was maar dan op een anderen plaats. Wijze les voor afspreken, tijd en plaats zijn beiden van belang.
Voor Wouter is het best lang geleden en dan maakt het niet uit dat het water twee graden warmer is dan de vorige keer dat je er in bent geweest. Hij kwelt zichzelf door lang tot zijn middel in het water te staan, maar uiteindelijk zet hij door en als de eerste schok voorbij is valt het hem erg mee.
Vanuit het water houden we het strand in de gaten voor het geval Simone iets later is maar zonder mijn bril en met Wouter die Simone niet kent is dit een vrij kansloze missie en het lukraak naar iedereen zwaaien kan ook de indruk wekken dat we hulp nodig hebben, voor je het weet wordt je opgevist door de KNRM.
Na acht minuten even kopje onder en eruit, maar dan zet Wouter een sprintje in en al snel rennen we over het strand om verderop weer een duik in de zee te nemen. Deze duik stelt niets voor want door het rennen in de zon zijn we al best wat opgewarmd. We rennen terug, deels door het ondiepe water en drogen onszelf af. Oh jee de foto vergeten, ik duik mijn telefoon op en we lopen terug naar het water. Wouter zegt "we gaan er echt niet terug in", ik antwoord "even voor de foto". Wouter stelt voor om tot ons middel te gaan maar als de camera op de selfiestand staat zak ik langzaam het water in, om de compositie niet te verpesten moet Wouter meezakken. Ik hoor hem wat klagende scheldwoorden naar mij mompelen, recht uit het hart maar net zo hard aan zichzelf geadresseerd dan aan mij, hij doet immers zelf mee.
We rennen terug, maar merken dat de derde duik wat extra koudesporen achterlaat. We zouden natuurlijk weer een sprintje kunnen trekken om door te warmen, we doen het niet, het begint al genoeg op een workout te lijken.
Tijdens het aankleden bedenken we dat er misschien wel een modus te bedenken is om dit de hele dag vol te houden. Gelukkig hebben we voor vandaag een andere agenda.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost