In koud water ben je lichter

Donderdag zeventien maart, we gaan op het wat onlogische tijdstip van 16:45 zwemmen, dat past net want ik ben vandaag in Eindhoven geweest en stap om 16:30 thuis binnen, rennen, vliegen, fietsen en mooi op tijd.
Hans moet vanavond spelen in Eindhoven dus vandaar dit tijdstip precies tussen de A58 ritten in.
We zijn met vier, Evert-Jan, Hans, Kim en ik. We worden vergezeld door een zeer aangename voorjaarszon. Het water is rustig, Kim houdt de tijd bij, er is praktisch geen wind en geen golfslag dus een en al ontspanning.
We kletsen wat in het water, over de gemeenteraadsverkiezingen, stemwijzers, wie nu eigenlijk de vragen voor zo'n stemwijzer bedenkt en het maken van excuses voor allerlei zaken uit het verre en minder verre verleden.
Als we aan het aankleden zijn, na het fotomoment, vertelt Evert-Jan over de Wim-Hof-instucteur, die ooit in Polen een half uur in squat-houding in het koude water heeft gestaan en over hoe zwaar dat moet zijn geweest. Hans en ik zijn niet snel te overtuigen "want" zeg ik "in het water ben je lichter" waar Hans aan toevoegt "de dichtheid van koud water is groter dan van warm water, dus ben je nog lichter". Het gaat nog even door, was het zout water, hoe diep stond hij, .... Ik denk niet dat we het zelf vol zouden houden.
We lopen het strand af en spreken af voor de volgende dag, eind van de middag wanneer Hans en Kim een kinderfeestje achter de rug hebben en de ontspanning van een duik vast goed kunnen gebruiken.


Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost