Knuffelmuur

Het is zeven maart, terug van weggeweest. Om mijn post-carnaval-verkoudheid niet verder aan te wakkeren heb ik sinds twee maart niet gezwommen maar nu om vijf uur 's middags loop ik met Hans en Kim het zonnige strand op. Marie-Louise en Ans zijn er al. We zoeken de luwte op, pal onder de boulevard, tegen de knuffelmuur. De muur van de boulevard gebouwd met basaltblokken is heel de middag opgewarmd door de zon. Als de meeste van ons al klaar staan in badkleding zit Marie-Louise nog op de grond een heel verhaal te vertellen, geduldig kruipen we tegen de warme knuffelmuur. We lopen naar het water van de kalme zee, de watertemperatuur is 6.6 graden en met weinig stroming is dit goed vol te houden. De lucht is met 6.5 graden iets kouder, maar voelt door de wind veel kouder aan. Na zo'n acht minuten verlaten we het water zonder dat ik met Kim een discussie over de tijd hoef te voeren.
Onderweg naar de knuffelmuur worden we licht gezandstraald maar daar aangekomen voel je meteen de warmte al was daar wel wat discussie over. We kleden ons aan en bewaren de thee voor thuis. Ik besluit op mijn slippers terug te fietsen en hoewel mijn tenen minder enthousiast zijn blijkt dit goed te doen. Thuis even de voeten afspoelen in de tuin en dan is er thee.
Wat heb ik dit gemist!

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost