Koude led lampen

Maandag veertien maart, een "late night" duik om half negen. Merijn sluit zich bij Hans en mij aan. Er is totaal geen wind en ja uiteraard is het donker.
Als we het water in lopen blijkt dat ook nog eens zeer kalm te zijn. Merijn (iets minder getraind dan Hans en ik) vondt het wel wat lastig om er door te komen maar na een poosje geeft ook hij eraan toe. Hij neemt zich stellig voor niet kopje onder te gaan.
In het water hebben we leuke gesprekken en de tijd vliegt voorbij. Na negen minuten gaan Hans en ik kopje onder en als ik bovenkom is Merijn weg, hij heeft toch zijn voornemen ingeslikt en is kopje onder gegaan. Gelukkig komt hij vanzelf weer boven.
Als we aan het aankleden zijn zegt Merijn dat hij dat zand wel erg vervelend vindt, als Hans en ik niet meteen reageren zegt hij, "oh ik ben blijkbaar de enige" waarop ik antwoord dat dit de reden is dat ik liever slippers aandoe en thuis in de tuin mijn voeten afspoel. Als ik hier aan toevoeg dat je dan ook geen zand mee naar binnen loopt, zegt Merijn "ach ik heb een surfer in huis die ik de schuld kan geven". Ik merk op dat ik geen surfer in huis heb en Hans voegt toe, "hooguit op het internet". Vanaf nu kan ik Inge dus gewoon de schuld geven als er zand in huis ligt, teveel gesurft op het internet.
We lopen terug naar de fietsen en onderaan de Leeuwentrap probeert Hans zijn voeten op te warmen aan de lampen die in de stoep liggen. Het blijkt led te zijn dus die voeten zullen moeten wachten tot het warme douchewater erlangs stroomt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost