Natuurlijke facelift

Zondag dertien maart, terwijl een aantal van de zwemburen zich voorbereidt op een ijsbad van twee minuten treffen Anita, Ans, Hans, Marie-Louise en ik elkaar op het strand.
Het is half elf en lekker warm in de zon.
Op het strand zien we een andere zwemgroep die we wel vaker op zondag treffen. Zij zwemmen vandaag ook zonder pak, normaal dragen ze een pak maar ze zwemmen dan, in tegenstelling tot ons ook echt een stuk.
Annelies zie ik voor het eerst en we stellen onszelf voor, Marie-Louise waarschuwt meteen dat ze niet te veel moet treuzelen of kletsen want dan wordt je meteen in het blog op genomen. Ik stel haar gerust dat er vele verschillende redenen zijn om in het blog opgenomen te worden, er is eigenlijk geen ontkomen aan.
In het water is het heerlijk, zonnetje in het gezicht met af en toe een golfje erbij. Marie-Louise begint weer enthousiast over de Zwemburen en dit blog en geeft aan omroep Zeeland erbij te willen halen, even later wordt ook de PZC aangehaald. Hans en ik vrezen dat straks het hele strand vol staat met verslaggevers en overwegen een tribune te laten bouwen.
Vlak voor we het water verlaten gaan we meestal even kopje onder. Anita, Ans en Marie-Louise zien dit niet echt zitten maar Hans zegt je ziet er wel meteen tien jaar jonger uit doordat je huid dan van de kou helemaal strak trekt, een soort natuurlijke facelift. Deze motivatie haal ik onderuit door te zeggen dat we gewoon zo uitgeput zijn dat we ons hoofd echt niet meer boven water kunnen houden 
Als we na tien minuten het water uitlopen voelen we meteen het opwarmen door de relatief warme lucht, zand en zon.
Foto, afdrogen en aankleden en dan is er thee. Helaas niet voor Hans en mij, Hans moet terug naar de kinderen en ik wil op tijd in de auto zitten voor de verjaardag van mijn moeder.
Als we het strand verlaten roept Marie-Louise ons toe dat we echt een hilarisch duo zijn met onze gele tassen, Hans een Intertoys en ik een Jumbo tas. Ach het is in ieder geval een keer geen Jumbo manifestatie.
Op deze bijna zomerse ochtend fietsen Hans en ik op slippers zonder jas terug naar huis.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost