Pentathlon

Maandag achtentwintig maart, om vijf uur is het weer zo ver. Céline, Hans, Kim en ik gaan ons weer onderdompelen in de zee. Het is mooi weer maar toch wel wat kouder dan voorgaande dagen en het optimisme waarmee ik in een T-shirt de fiets opstapte is snel de kop in gedrukt en onderweg heb ik dan ook mijn trui maar aangetrokken.
Als ik onderweg Hans, Kim, Jip en Loes ophaal gooit Kim snel de bal van Jip in mijn openstaande Jumbotas, dit geeft later een interessant effect want Jip had hem in de fietstas van Hans gedaan en is nu op zoek naar zijn bal. Ik zeg tegen hem dat hij misschien wel in mijn tas zit, Jip kijkt dan snel even in mijn tas maar over de bal heen. Als ik het nog een keer herhaal kijkt hij grondiger en ziet de bal, pakt de bal en zucht op een toon van "ik vond dit niet heel grappig", ik antwoord daarop dat ik de bal erin gegoocheld heb en Hans noemt mij daarna Harry Kazan, Jip heeft natuurlijk geen flauw idee waar dat naar verwijst.
Er is weer volop leven op het strand, voetballers, rugbyers, rustig spelende kinderen, Loes, Jip en Yindi, van wie de ouders dachten dat het een goed plan was om te gaan zwemmen.
Hans heeft voor Kim een horloge gekocht met een stopwatch, waarschijnlijk om van het gezeur over de juiste tijd af te zijn, dat is dus mislukt want al snel deed ik mijn beklag dat ze de honderdste seconden niet opnoemde.
In het water vertelt Hans dat hij, sinds hij een aantal maanden geleden ziek is geweest, geen poep meer kan ruiken. Hij vertelde dat hij onlangs op een boerderij moest spelen en zijn collega zei dat het naar koeiestront rook, en dat Hans dus niets rook. Céline geeft aan dat Hans altijd nog veeboer kan worden waarop Kim antwoord "dat lijkt me niet heel handig voor een veganist". Het lijkt mij ook lastig om als veganistische veeboer de kop boven water te houden.
Na acht minuten blazen we af en lopen we het hele eind terug naar onze spullen, die vanwege Kim haar recentelijk ontwikkelde vloedgolffobie ver van de waterlijn moesten blijven. Zo wordt het toch een soort van triathlon, eerst fietsen, dan lopen en zwemmen, of ja eigenlijk een pentathlon want we moeten ook nog terug.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost