Ploegendienst

Woensdag dertig maart. Vandaag zwemmen de Zwemburen in drie ploegen, Hans, Rudi en Simone in de ochtendploeg, Céline, Evert-Jan, Hans, Kim en Matthijs in de middagploeg en Ans en ik om kwart over zes, de avondploeg.
Het is rustig weer, het water is vlak maar als we naar het water lopen voelt het erg koud aan, dus ik zeg dat ik het best koud heb, Ans antwoord dat ze juist probeerde er niet aan te denken.
Eenmaal in het water valt het natuurlijk weer reuze mee, iedere keer weer maar je blijft het vergeten. Vandaag geen zeehond, dus gewoon wat dobberen en kletsen. Zo kom ik erachter dat Ans al een jaar in zee zwemt, morgen op de dag af. Ze is alleen begonnen maar toch best blij dat er een groepje is en al helemaal dat we in ploegen draaien.
Tijdens het zwemmen breekt de zon licht door om ons na het zwemmen nog even op wat warmte te trakteren. Maar nu nog niet, er komt een enorm schip van DFDS aanvaren en aanvankelijk vaart hij recht op ons af, weer eens wat anders dan een zeehond. Als het schip langsvaart, trekt deze het water weg, een garantie voor een vloedgolf. Gelukkig liggen onze spullen veilig ver van het water en is Ans al die richting op aan het lopen. Vlak voordat ik eruit ga wil ik nog even kopje onder maar de stroming is zo sterk dat ik liever honderd procent controle hou, ik doe het dus maar niet. Vlak voor de vloedgolf loop ik de zee uit want ik zie verderop dat deze golf een hoop zand omwoelt en ik heb geen zin om van top tot teen onder het zand te zitten als ik me ga afdrogen.
We kleden ons aan en dan is daar de selfie, anders geloven de andere Zwemburen niet dat we geweest zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost