We zijn gehard!

Dinsdag acht maart, een latertje vandaag want ik zat tot eind van de dag in Alblasserdam. Om vijf voor zeven haal ik Kim op, zoals vooraf duidelijk door Inge aangegeven, met de fiets. Evert-Jan komt naar de boulevard.
Na wat gesteggel besluiten we vlak bij het water uit te kleden in plaats van bij de knuffelmuur die volgens Evert-Jan op dit late tijdstip toch al helemaal koud is, Kim mompelt nog wat over haren die in de war gaan in de wind. We gaan zwemmen!
Het water voelt voor ons alledrie veel kouder dan anders, de temperatuur is volgens Evert-Jan 6.5 graden en dat is een tiende minder dan gisteren, dat kan het niet zijn.
Evert-Jan heeft ook gelezen dat water onder de tien graden niet geschikt is om in te zwemmen, tenzij je gehard bent, in dat geval kun je het zo'n acht minuten volhouden. We zijn gehard! Of toch niet helemaal want na zeveneneenhalve minuut zeg ik dat ik eruit ga en ik krijg een opgeluchte bijval van Kim en Evert-Jan die zich daar graag bij aansluiten zonder discussie of het al zeveneneenhalve minuut is.
We vergeten de foto en staan al met ons jas aan als we dan toch nog poseren. Evert-Jan blijkt geen topfotograaf, tenminste geen in-het-donker-op-het-strand-selfie-fotograaf te zijn maar met de vijfde take nemen we genoegen.
Niet dat ik enig verschil zag want als we op de fiets zitten en al een hele weg afgelegd hebben kom ik er tot mijn schrik achter dat ik mijn bril niet op heb. "Ligt die nog op het strand" vraagt Kim, het antwoord zit in mijn tas, mijn bril. Ik zeg,
"Ik vroeg me al af waarom ik niets zag", waarop Kim antwoord dat ik gelukkig nergens tegenaan ben gefietst.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost