De ingelaste ploeg

Vrijdag één april, de Zwemburen spreken af om half vijf maar dan heb ik een feestje. Weer al? Ja weer al. Dus dat gaat niet lukken. Ik gooi in de groep dat ik tot half drie kan en gelukkig zegt Kim dan ook te kunnen dus kan er toch nog gezwommen worden vandaag, de ingelaste ploeg. Als ik het springkussen voor het feestje aan het opzetten ben, zie ik dat ik half drie niet ga halen dus tien minuten later op het strand en ik had nog wel zo'n strakke deadline aangegeven.
Dapper en tegen beter weten in stap ik in mijn flipflops en zonder handschoenen op de fiets en haal om vijf over half Kim op.
Zo'n tien minuten later stappen we het water in. De zee is niet wild maar af en toe komt er een verrassend hoge golf op ons af. We proberen het hoofd boven water te houden want op een brain freeze zitten we niet te wachten.
Het water is bijna een graad kouder gisteren maar prima te doen en warmer dan de buitenlucht. Een enkele keer worden we verrast door een hele hoge golf, één keer leek het zelfs een muur van water die op ons afkwam. Als we dan ternauwernood ons hoofd boven water kunnen houden, of juist net niet, liggen we daarna bijna dubbel van het lachen waardoor we alsnog bijna kopje onder gaan.
Na acht minuten besluiten we op de volgende hoge golf te wachten en die komt pas na anderhalve minuut. Het wachten wordt beloond en we verlaten het water na tien minuten, ik met twee oren vol water.
Kim zegt vanalles tegen me maar ik versta werkelijk geen woord met twee klotsende oren en de suizende wind. Gelukkig trekt het snel bij. Als we over het strand lopen worden we nog even gezandstraald door de wind dus we zoeken een luw plekje om ons aan te kleden.
Tijdens het aankleden komt ook de zon nog even achter de wolken vandaan maar als we later over de boulevard lopen overheerst toch de ijzige wind. De fietsen vormen vandaag gelukkig geen probleem, alle sloten gaan gewoon open en in de kille wind fietsen we naar huis. Het is rond de vier graden, het waait maar de afwezigheid van regen maakt de gevoelstemperatuur een stuk aangenamer.
Thuis start het feestje!

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost