Er gebeurt niets

Dinsdag negentien april, het werken is weer begonnen na een lang paasweekend. Om half zes staan Wouter en ik bij Hans en Kim voor de deur. Het weer is heerlijk, het tij is goed en het strand rustig. Wat wil je nog meer.
Hans zet zijn horloge klaar op de stopwatch stand en huppelt vervolgens als een dartelend hertje het water in gevolgd door de rest die wat verbaasd toekijkt op dit spontane jeugdige enthousiasme. Hij duikt ook vrij snel in het water en komt er na een poosje achter dat hij uiteindelijk toch vergeten is de klok te starten. Dit heeft natuurlijk wat effect op onze lachspieren. Het zal de omgevingstemperatuur wel zijn maar het water voelt ijskoud aan, zo erg dat Wouter lange tijd tot zijn middel in het water blijft staan alvorens zich er uiteindelijk aan over te geven.
Als we wat dieper het water in gaan zegt Hans dat de stroming wel heel erg sterk is vandaag, Kim, Wouter en ik voelen helemaal geen stroming en als ik vraag "welke kant op dan?" antwoord Kim "dat zegt wel genoeg, als je niet eens kunt voelen welke kant het opstroomt kan het nooit echt sterk zijn". Hans houdt voet bij stuk en gaat drijven om te laten zien hoe snel hij verplaatst, het zou mijn richting in moeten zijn dus ik zet me schrap voor het moment dat hij met hoge snelheid tegen me aan botst.
Er gebeurt niets.
Als er later een schip voorbij komt zeg ik "voel je de zuigende werking?" Dit wordt gevolgd door een reeks fantasieën die variëren van het plots tot je enkels in het water staan en een muur van water tegemoet ziet komen tot het rennen naar onze kleren om ze voor de vloedgolf te redden waarbij we net als we onze armen uitrekken om de tassen te pakken opgetild en over de tassen heengespoeld worden.
Er gebeurt niets.
Na zo'n acht minuten in deze zware stroming te overleven gaan we één voor één kopje onder, bang voor de onderstroom die ons mee zal sleuren.
Er gebeurt niets 
Eenmaal uit het water douchen we af om helemaal zoutloos op de foto te kunnen.
Onderweg naar huis zegt Wouter, die voor het eerst weer op teenslippers is, "toch wel relaxed met die slippers" om er vervolgens aan toe te voegen "met dit weer ook trouwens".

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost