Kwallenheld

Maandag vijfentwintig april, Hans, Kim en ik lopen de boulevard op en Marie-Louise staat op de trap te wachten, we zijn compleet, het weer is toch net wat anders dan voorgaande dagen en de wind echt fris. We kleden ons om bij de knuffelmuur die vandaag niet echt knuffelwaardig is. Het is laag water en als we naar de zee lopen zien we her en der kwallen op het strand liggen.
Als we het water ingaan, zien we hier en daar wat water tussen de kwallen doorstromen. Hans zijn theorie over laag water lijkt bevestigd te worden. We proberen ons tussen de kwallen door te manoeuvreren in de hoop dat er in wat dieper water minder zitten, dat laatste klopt maar het zijn er nog steeds heel veel.
Hans houdt het al snel voor gezien een gaat naar de kant, Marie-Louise probeert het nog even tot ze onder luid gegil ook met bokkesprongen naar minder diep water gaat, ik ben er tot op heden goed in geslaagd de kwallen te ontwijken tot ik bovenop een kwal stap, ook dit gaat niet zonder ongecontroleerde bewegingen of geluid. Kim is de kwallenheld, beheerst scant ze haar omgeving en blijft tot haar middel in het water wachtende op het moment dat er voldoende ruimte tussen de kwallen is om kopje onder te gaan en zonder kwal op je hoofd boven te komen.
Zelf zak ik even tot mijn nek in het water en geef me gewonnen, vandaag geen tien minuten, geen zwemslagen en niet kopje onder.
Verslagen lopen we langs de vloedlijn terwijl de kwallenheld kopje onder gaat.
De meeste afkoeling zal voor Hans, Marie-Louise en mij vandaag van de koude stranddouche en de zeewind komen.
We drogen ons af, kleden ons aan en gaan weer op huis aan. Morgen toch mikken op hoog water.
Thuis kijk ik nog even op de kwallen radar, iets wat je eigenlijk voor vertrek zou moeten doen, niet dat het iets had uitgemaakt want alle seinen stonden op groen. Kennelijk hebben ze vandaag de kwallen met gesloten ogen geteld, of bij hoog water.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost