Soloduik

Zaterdag twee april, als ik rond negen uur in de groep vraag of er nog iemand haar zwemmen blijft het aardig stil, een paar kunnen echt niet vandaag of weten nog niet hoe laat maar geen concrete afspraken. Ik besluit rond elf uur een soloduik te doen onder toeziend oog van Inge.
Het is redelijk zonnig maar koud, zo'n vijf tot zes graden met flink wat wind.
Het strand is nagenoeg leeg, niet alleen de Zwemburen hebben andere activiteiten vandaag. Ik stap de zee in die vandaag zo glad als een spiegel is, geen golf te bekennen, wel een flinke stroming van het opkomende tij.
Vandaag heb ik in het water mijn eerste aanvaring met een kwal dit jaar. Hoewel ik vrijwel ongevoelig ben voor kwallen steken moet ik er niets van hebben. Ook deze gaat zonder gevolgschade langs mijn been.
Toch best saai zo'n soloduik dus ik ga maar een beetje zwemmen tegen de stroming in, dan blijf ik mooi op dezelfde plaats. Na zo'n acht minuten hou ik het voor gezien, even kopje onder en eruit.
Tijdens het aankleden zie ik dat mijn knie helemaal blauw is. Vorige week heb ik mijn knie gestoten en hoewel ik nooit zichtbare blauwe plekken komen ze kennelijk in de kouw tevoorschijn.
Op de fiets is het buffelen, blote handen en voeten, tegen de gure wind in maar ik red het tot thuis waar alles weer langzaam op temperatuur komt.

Reacties

  1. Leuk om te lezen en vooral dapper van jullie allemaal! Laat het nog even bij lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost