Warm water

Zondagochtend vierentwintig april, weer een vroege duik vandaag. Het is net hoog water geweest dus als de theorie van Hans klopt zijn er weinig kwallen en inderdaad vandaag is het kwalloos zwemmen. Kwal-itatief goed water dus. Op het strand wachten Kim, Loes, Jip, Hans en ik nog op Simone die even na onze aankomst hijgend komt aanlopen, eerst hardgelopen, toen snel gefietst om op tijd te zijn en dan nog even een duik in zee. Die heeft haar workout wel gehad voor vandaag.
Als we het water inlopen zegt Hans, terwijl onze enkels bevriezen, "het water is alweer een stuk warmer". We moeten hier erg om lachen maar eerlijk is eerlijk, ik heb het opgezocht en inderdaad, 11.2 graden, bijna tropisch.
Terwijl Simone, Kim, Hans en ik rustig dobberen, klinkt op de achtergrond het luide geschreeuw van Jip die samen met Loes tot zijn middel in het water staat, dit gaat nog wel even door. Ik vraag mij af of Evert-Jan die, zoals achteraf blijkt, op hetzelfde moment een duik neemt in Zoutelande, Jip heeft horen roepen.
Na zo'n tien minuten gaan we eruit, poseren voor de groepsfoto en even afdouchen. Het douchen is een aardige sport, doordat het vrij hard waait en steeds de andere kant op wordt het een soort dans om onder de waterstraal te blijven.
Na een poosje sjokken we het strand weer af en in de luwte onderaan de Leeuwentrap zegt Jip dat hij niet zo lang in het water kon blijven, ik vraag of dat vanwege zijn stembanden was, een antwoord komt er niet, vast die stembanden.
Overigens vind ik dat zowel Loes als Jip het behoorlijk lang vol hebben gehouden, maar ja het water was natuurlijk ook warm.



Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost