Zwembroek in de was

Dinsdag vijf april. Het was nogal stil op de Zwemburen appgroep, het leek even of er echt niemand wilde zwemmen, gelukkig kwam het op een bepaald moment langzaam op gang met als resultaat dat Anouk, Evert-Jan, Hans, Kim, Marie-Louise en ik elkaar om half zes op de boulevard treffen, zonder Matthijs want zijn zwembroek zit nog in de was.
Na wat discussie over waar we om zouden kleden, komen we achter het scherm van Pier 7 uit. Flink wat wind (5 Beaufort) dus een beetje beschutting is prettig.
Ondanks dat het met zo'n tien graden een stuk warmer is dan voorgaande dagen, voelt het behoorlijk koud aan in de wind. Snel het licht golvende water van ruim acht graden in.
Marie-Louise zit midden in een verhaal als ze ziet dat Anouk wat achter blijft en roept haar een tip toe waarop Anouk antwoord "ik probeer vooral op mezelf te focussen", ik zeg "dat zit er niet in vandaag" en Marie-Louise gaat verder met haar verhaal. Om te voorkomen dat ik de komende dagen met klotsende oren rond loop heb ik oordopjes in en Marie-Louise geeft aan ook vaak klotsende oren te hebben en daarom ook weleens dopjes in heeft. Als ze eraan toevoegt dat ze soms een hele dag niets hoort zegt Hans dan moet je ze gewoon weer uit doen.
We dobberen een minuut of acht rond en wachten nog even op die hoge golf die niet komt. Even kopje onder en eruit, klaar voor de selfie. Op het strand is iedereen vrij snel weer aangekleed en enkele minuten later lopen we weer op de boulevard. Bovenaan de Leeuwentrap krijgt de wind weer behoorlijk wat vat op ons, het voelt bijna vertrouwd.
Zo'n beetje de hele dag zag ik vandaag op tegen het zwemmen maar eenmaal in het water en daarna weet je, dit had ik niet over willen slaan. Hopelijk morgen weer!

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost