Betonnen helm

Zaterdag zeven mei, het is vandaag prachtig weer dus ik ben met een buitenklus begonnen. Een deur en kozijn vervangen, met een strakke deadline want vannacht moet de boel weer wel op slot kunnen. Zo komt het dat ik te laat ben om op Evert-Jan te reageren, dus die heeft al gezwommen voor ik er erg in heb. Dan zijn er ook nog een hoop Zwemburen naar Hrieps dus de spoeling is dun maar gelukkig is Michiel met zijn gezin op het strand en hij reageert dat hij graag meeduikt om vijf uur. Nadat ik om kwart voor vijf de deur in het kozijn hang moet ik rennen en vliegen om op tijd te zijn.
Op het strand aangekomen moet ik even scannen want ik ken Michiel niet dus geen idee hoe hij eruit ziet en waar hij is. Gelukkig komt het snel goed. We schudden elkaar de hand en lopen naar het water om te gaan zwemmen, Eline blijft op het droge met de kinderen.
Michiel zwemt al een hele poos bij Zeeland Verbindt dus ook geen debuutduiker. Hij vraagt hoe lang ik al zwem en als ik zeg dat ik in januari begonnen ben zegt hij "dat is wel dapper, meteen in de kou", ik antwoord "of juist niet want daarna wordt het alleen maar beter richting de zomer".
Vandaag is het met een watertemperatuur van ruim dertien graden in ieder geval geen uitdaging.
Na een minuut of acht gaan we eruit, eerst even kopje onder. Mijn haar verandert meteen in een baksteen nu het water en klusstof zich vermengen, na de tweede keer kopje onder is het stof wel weg. Stel je voor dat het uithard dan heb ik permanent een betonnen helm op.
Na het douchen kleed ik mij aan en ga na een kort praatje weer naar huis om de BBQ aan te steken.
Geen Hans, geen selfie blijkbaar want die ben ik totaal vergeten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost