Nieuw huis

Dinsdag zeventien mei, Evert-Jan, Hans, Simone en ik hebben om één uur afgesproken. Hans stuurt me om twaalf uur een berichtje dat hij al op het strand is, dus aanbellen heeft geen zin. Op zich een goed plan om met dit weer gewoon op het strand te gaan liggen, gitaar erbij en chillen. Ik neem een snelle lunch en ga tegen één uur naar het strand. Er zijn redelijk wat mensen voor een doordeweekse dag. Als Simone een paar minuten na één aankomt doen Evert-Jan en ik ons beklag dat we nu alle vergaderingen op de middag vijf minuten door moeten schuiven. Maar Simone is me te snel af want als ze al in haar badpak staat heb ik de helft van mijn kleren nog aan. Ik maak mijn excuus door te zeggen dat ik vanwege Simone alles vier minuten moet doorschuiven en dat er een minuut van mij bijkomt. Het is laag water dus een stuk lopen maar het weer is echt zomers dus een straf kun je dat niet noemen. In het water is het prima, we vergeten steeds de tijd dus ik denk niet dat iemand het nog koud vindt. Verderop zijn twee kinderen met een bal in het water aan het spelen en Hans schiet ze even te hulp als de bal wat ver in het water gegooid wordt, precies op het moment dat de golven van een passerend schip het strand naderen. Eenmaal uit het water heeft niemand haast met afdrogen en aankleden maar ja de plicht roept, hoewel niet voor Hans want die pakt nog een lekkere lunch bij Pier 7. Als Evert-Jan over het strand naar huis loopt en daarbij recht op het huisje van de reddingsbrigade afloopt, roept Hans hem na "heb je een nieuw huis?", Evert-Jan knikt en loopt met nog meer vastberadenheid op het huisje af.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost