Op de vlonder?

Dinsdag negentien mei, vannacht heeft het gespookt en ook overdag veel regenbuien in Nederland. Voor mijn werk was ik in Eindhoven en uit vrees voor dezelfde drukte als vanochtend heb ik besloten vroeg naar huis te rijden. Onderweg zie ik een berichtje van Hans voorbij komen dat ze nog willen zwemmen, ik bel Hans om te zeggen dat ik om tien voor half zes thuis ben en rond half zes kan afspreken. Als ik dat laatste zeg is Hans al met Kim in overleg, "ok" zegt hij vervolgens tegen mij. Als ik ophang schiet de ETA op mijn navigatie tien minuten omhoog, het blijkt achteraf mee te vallen. Om tien voor half zes sta ik in Vlissingen voor het stoplicht en controleer of er nog iets in de appgroep staat en ja hoor Kim heeft gemeld dat we om tien voor half zes hebben afgesproken, dat is nu!
Thuis aangekomen is de straat vol en de oprit bezet, ik parkeer de auto op de stoep, ren naar binnen, vraag Inge om de auto op de oprit te zetten en vlieg naar boven om me om te kleden. Dan spring ik op de fiets en race naar het strand en zwaai onderweg nog even naar Marie-Louise die in tegengestelde richting voorbij fietst. Het is ongeveer half zes als ik uitgeput op het strand aankom, geen slechte score vind ik zelf maar Hans vindt het een reden tot klagen met een glimlach.
Een paar minuten later lopen Céline, Hans, Jip, Kim, Loes en ik het water in. Noah houdt de wacht.
Wow, dat is een contrast met de rest van de middag, ik kom meteen tot rust. Het weer is prachtig opgeklaard en het lijkt wederom op een warme zomerdag. Al snel moet Céline richting de kant want Noah besluit geheel zijn eigen planning aan te houden en loopt vastberaden over het strand, daar moet ingegrepen worden. Kim ontfermt zich over Jip die in de golftoppen het hoofd niet boven water houdt, het is een intensieve klus want die jongen heeft een oneindige berg energie. Hans is bezig om Loes een veilige en comfortabele duik te laten nemen, een aanzienlijk eenvoudigere taak.
Geheel zonder discussie over de tijd verlaten we na tien tot vijften minuten het water.
Na de selfie gaat ineens iedereen onderaan de trap op de vlonder omkleden, dit is kennelijk weer iets nieuws en eigenlijk totaal overbodig nu het strand warm is. Ik kom er nog wel achter waar deze wending vandaan komt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost