Skimmen en plofkraken

Zondag vijftien mei, wederom een prachtige dag. Half elf in de ochtend verzamelen op het strand. Qua opkomst een weekrecord, Samuel, Simone, Kim, Jip, Job, Hans, Evert-Jan, Ans, Annemie, Anita en ik.
Annemie gaat voor de eerste keer mee en is wat vroeg, terwijl ze op het strand staat te wachten op de rest, ziet ze de zwemmers van een zwemvereniging zich volledig in pak hijsen, het zal vast door haar heen geschoten zijn dat ze straks als enige in badpak zwaar underdressed is.
Job, die ook voor de eerste keer meegaat zegt dat ik hem bekend voorkom, waarop Ans reageert "van televisie" en Hans toevoegt "opsporing verzocht". "Ik kom vaak op TV als ik sta te pinnen", "en plofkraken" zegt Hans.
In het water zegt Evert-Jan tegen Annemie dat ze ook een bekend gezicht heeft, ik zeg "we komen vaak samen op tv". Dan blijkt dat het toch van een memorabele stapavond in Antwerpen te zijn geweest ruim twintig jaar geleden.
Het is gezellig druk in het water, Kim wordt twee keer geschopt door zwemmende mensen, er is natuurlijk ook een beperkte ruimte tussen strand en vaargeul.
Het weer is prima en het water verre van echt koud dus we houden het lachend ruim twaalf minuten uit, om vervolgens uit zelfbescherming toch maar naar de kant te gaan 
Dan natuurlijk nog even de selfie die eigenlijk grotendeels door de zeer prominent aanwezige Samuel opgeëist wordt.
Even later fietsen Annemie en ik naar huis en op het strand blijft de rest nog even van deze stranddag genieten onder muzikale begeleiding van Hans die zijn gitaar heeft meegenomen.
En dan is het middag. Wouter moet studeren maar heeft moeite. Hij zegt "ik zou wel een frisse duik kunnen gebruiken", dus om drie uur ga ik voor de tweede sessie. Het is echt een zomerse dag dus het strand ligt vol. We zigzaggen tussen de mensen door naar het water voor een frisse duik. Zonder moeite en discussie over de tijd gaan we er pas na vijftien minuten uit. Dit is een verfrissing, geen uitdaging 

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost