(Vier)dubbelduik

Woensdag elf mei, als ik om kwart voor vier in de groep vraag of er nog iemand gaat zwemmen antwoordt Hans, ik heb net m'n tweede duik gehad maar als je zo komt dan ben ik er nog wel. Zo'n twintig minuten later duiken Hans, Mathijs en ik het water in. Het was mooi weer vandaag maar nu de zon even weg is voelt de harde wind behoorlijk koud aan. Onder water is het beter. Er zijn vandaag wat leuke golven dus we vermaken ons wel, Samuel komt er ook aan met zijn wave board. In water van deze temperatuur houden we het goed vol en na tien minuten verlaten we geleid door de klok het water. Als we het strand op lopen zien we in de verte iemand met een gele jas, Hans zegt daar zul je Kim hebben maar deze jas heeft een zwarte band over de rug dus, tenzij Kim haar bikini over haar jas heeft aangetrokken, is het iemand anders. Even later als we bijn abij de handdoeken zijn komt Kim er wel aan, Hans en ik besluiten nog een stukje mee te zwemmen, ik geef nog aan dat het idee van Mathijs kwam maar die kiest voor de douche. Tijdens de tweede duik merk ik wel dat het koud begint te worden en na vier minuten en kopje onder ga ik eruit. Hans gaat mee want die heeft z'n portie water vandaag ook wel gehad. Kim blijft er nog even in en maakt de tien minuten waarschijnlijk wel vol. Als we even later het strand verlaten en bij de leeuwentrap aankomen waar het behoorlijk hard waait zie ik Samuel met wave board als windvanger en Jip met step als risico factor richting de stijle strap lopen. Ik besluit deze spullen voor je jongens mee naar beneden te nemen om te voorkomen dat de een opstijgt en de ander neerstort. Als ik onder aan de trap kom zeg ik "heb ik eindelijk zelfstandige kinderen, loop ik nog met speelgoed te slepen" en als ik het wave board aan Samuel terug geef zegt Matthijs "dan zeg je dankjewel ome Harry".

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost