Zwemburenfotoblockers

Het is zaterdag eenentwintig mei, Hans, Kim, Simone en ik gaan zwemmen. Thuis zijn we hard aan de slag om het door de lockdown vertraagde eenentwintig diner van Annebel voor te bereiden maar een duik tussendoor moet lukken. Om kwart voor drie is lopen we het strand op, Jip en Loes zijn er ook bij met hun waveboards. Ook de zon doet mee. Het is niet druk op het strand maar prima weer voor een duik. In het water dobberen we wat rond en om de zoveel tijd lopen of zwemmen we tegen de stroom in om een beetje in de buurt van de plek te komen waar we het water in gegaan zijn. Na een poosje voel ik een steek in mijn voet, ik heb blijkbaar ergen opgestaan. Hans zegt, "dat is een Pieterman, dat zijn vissen met stekels die onder het zand zitten". Hij voegt eraan toe dat de steek dodelijk is binnen dertig seconden, ik trek een raar gezicht alsof het gedaan is, we moeten allen hard lachen. Dan zegt Hans "ze kunnen ook in je kont steken" en ik voeg toe "dan heb je nog vijftien seconden". Hans zegt na tien minuten dat hij het water uitgaat. In de verte komt er een loodsboot aan dus ik zeg "laten we de golven van de loodsbood afwachten", "dat duurt nog zeker drie minuten" zegt Hans, "oh, dat haal ik niet na die steek", ik vraag of de ze me wel op de selfie willen zetten als ik aanspoel, al is het maar voor de nabestaanden. Kim stelt me gerust "we hebben inmiddels fotomateriaal genoeg". Na vijftien minuten gaan Kim, Simone en ik er ook uit. Jip mist de selfie want die ligt verderop in de zon, gelukkig neemt Loes zijn plaats in en gaat pal voor me staan. Kim bekent "Dat is allemaal afgesproken, we hebben een aparte appgroep waar iedereen in zit behalve jij". Dat zal de Zwemburenfotoblockers appgroep moeten zijn. Nu ik thuis deze blog zit te typen, hoor ik op de achtergrond Hans die met Woodworks een feestje twee tuinen verder van muziek voorziet. Het klinkt gezellig terwijl wij nog even op onze gasten wachten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost