De R in de maand

De uitdaging van het zwemmen in koud water was er toch een beetje af. Kennelijk heeft dat in mijn geval tot gevolg dat er helemaal niet meer gezwommen wordt.
Vandaag vier september was er toch wel een kans die ik niet kon laten liggen. Zwembuur Hans speelde met Woodworks op het strand bij de Panta Rhei, met hoog water en in de pauze zouden we gaan zwemmen.
September, R in de maand, dat klinkt als koud dus dat moet goed komen.
Inge (credits vor de foto) en ik liepen om kwart over vijf naar het Nollestrand waar Woodworks de aanwezigen al trakteerden op een mooi feestje.
Hans had toch wat andere prioriteiten tijdens de pauzes dus Kim en ik besloten samen een duik te nemen. Met een watertemperatuur van 21.4 graden is er van een uitdaging Natuurlijk helemaaal geen sprake dus eenmaal in het water was het eigenlijk gewoon 100% genieten. Kim wilde er dan ook vrij snel weer uit, dus zoekend naar een uitdaging stelde ik voor, heel raar, om een stuk te zwemmen. "Dat is goed" zei Kim, we zwemmen naar de boei. En zo is er meteen een nieuwe uitdaging geboren, met een strakke stroming van het inkomende tij zwommen we naar de boei. Kim zei nog " de boei gaat steeds naar rechts" maar in feite waren wij het die steeds naar links afdreven, meegevoerd door de stroming bijna op het vertrouwde badstrand uitkomend.
Een rondje rond de boei en weer terug. Geen kou te trotseren maar toch een doelstelling.
Terug op de kant, douchen en net op tijd terug voor de volgende sessie van Woodworks, die het strand in een virtuele feesttent omtoverden.
Een mooiere afsluiting van het weekend kan ik me niet bedenken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost