Eerste eerste herfstduik

Donderdag tweeëntwintig september, Kim en ik spreken af om half negen, maar het kan ook nog Hans worden. Om half negen fietsen Hans en ik naar het strand. Gisteren is de herfst begonnen maar ondanks dat is het minder koud buiten dan een paar dagen geleden.
Het strand is verlaten, het water laag en de zon onder. We dobberen in het rustige water en voeren onze beschouwingen over de algemene beschouwingen en concluderen dat er weinig logica of positiefs in te vinden is. We houden er maar over op en dobberen wat rond genietend van de rust. Totdat de rust plots verstoord wordt omdat ik ineens een schrikbeweging maak, uit reflex duikt Hans ook weg zonder te weten waarom. Er viel iets langs mijn gezicht, ik weet niet wat maar kan niet anders concluderen dan dat het een springend visje was. Ik leg het uit aan Hans die ook weer wat meer op zijn gemak ronddobbert.
Na elf minuten gaan we eruit, even kopje onder en dat was het. Er liggen geen vissen op ons hoofd als we bovenkomen.
We zoeken onze tassen op in het donker, trekken onze zwemponcho's aan en besluiten dat we genoeg hebben gedaan om toonbaar over straat te gaan.
Even later fietsen we in poncho op slippers door het donker naar huis.
De eerste herfstduik en aangezien morgen de astronomische herfst begint, volgt er na vandaag nog een tweede eerste herfstduik.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost