Nog niet koud genoeg

Dinsdag zevenentwintig september, Hans en ik spreken af om kwart voor acht. Het was vandaag een mooie dag maar de temperatuur is gezakt naar dertien graden en het regent als ik op de fiets stap. Ik fiets in mijn zwembroek, T-shirt met fleecevest en flipflops naar Hans. Ik ben wat vroeg dus Hans staat nog niet klaar. Ik bel aan en stap als de deur open gaat snel.naar binnen om nog niet helemaal doorweekt te geraken. Hans loopt achterom met zijn fiets en ik maak een praatj met Kim. Ik zeg dat ze maar weer eens mee moet gaan zwemmen, Kim vindt het nog niet koud genoeg dus wacht nog even. Een minuut later fietsen Hans en ik door de koude regen, ik herhaal tegen Hans "nog niet koud genoeg". Aan zijn reactie merk ik dat we daar beiden anders over denken op dit moment.
Op het strand zien we net drie zwemmers uit het water komen, in pak dus we kunnen niet vragen of het echt koud is. Als we het water instappen voelen we dat het wel aangenamer is dan de buitenlucht. We dobberen wat rond in de schemering met aan de ene kant de lichtjes van de boulevard en aan de andere kant de donkere zee met hier en daar een lichtje, wat schemerlicht en de verlichting in Zeeuws Vlaanderen. Bepaald geen straf om dit te doen.
Ik zeg tegen Hans dat ik morgen naar de kapper ga en als ze vragen hoe ik het geknipt wil hebben dan zeg ik "zoals Hans". Volgens Hans is het misschien goed om er dan bij te zeggen dat ik fan ben van Woodworks.
Na een poosje merken we dat het koude water wel begint te raken, merkbaar aan afkoelende oksels.
We houden het na tien minuten voor gezien, duikje, teruglopen, selfie en dan de zwemponcho's aan. We besluiten daarin naar huis te fietsen, dat scheelt een hoop gedoe.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost