Van riolering tot de eighties

Zaterdag zeventien september, het wordt een soloduik vandaag. Na een middag spitten in de achtertuin om een rioleringsbuis onder boomwortels door te krijgen zag ik er uit als een doorgewinterde mijnwerker die overuren had gemaakt. Dit was voor mij een reden om ondanks de krappe tijd die ik had om te zwemmen, douchen, eten en vervolgens met Inge naar Middelburg te fietsen, het zwemmen zeker niet over te slaan. Het afspoelen in de zee voorkomt dan in ieder geval een doucheput vol zeeuwse klei. In korte broek met vies shirt en zwarte armen en benen fietste ik de boulevard op en kreeg toch wat vreemde blikken toen ik het strand opliep. Snel shirt en slippers uit en rennen naar de zee om me vervolgens in de wilde golven van overtollig klei te ontdoen. Er was flink wat wind en de golven waren hoog genoeg om surfers te verleiden ook eens op het badstrand de golven in te duiken, met succes. Na een minuut of tien hield ik het voor gezien en ging ik op huis aan, het begon toen net te regenen dus dat was de tweede duik. De derde duik zou volgen op het moment dat we naar middelburg fietsten, gelukkig konden Inge en ik ons snel terugtrekken in het fietserstunneltje in Koudekerke en relatief droog door naar Middelburg om daar een leuke avond in jaren tachtigsfeer door te brengen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost