Vlissingen-Breskens

Dinsdag zes september, we hebben de smaak weer te pakken. Alle, Hans en ik spreken om half zeven af. Ik ben net klaar met werken en kan zo mooi alles van me afspoelen voordat ik aan tafel ga.
Het heeft al wat geregend en er komt nog meer maar ik gok dat we er weer tussendoor glippen. Over de watertemperatuur hoeven we het niet te hebben maar we doen het toch, we gokken zo tussen de twintig en eenentwintig graden. Het blijkt (achteraf) eenentwintighalf te zijn. Dat was dus de uitdaging niet, het tij, laag water dus we moeten een enorm eind lopen voordat we bij het water zijn.
Af en toe zwemt er een verdwaalde kwal voorbij maar dat mag de pret niet drukken, een beetje dan.
We hebben het over zwemmen en dat er laatst een zwemevenement was waar ze van Vlissingen naar Breskens zwommen, ik zeg "dat hebben Inge en ik laatst ook gedaan". Alle kijkt nog even verbaasd maar Hans maakt vrijwel meteen een deinende beweging dat een boot moet voorstellen. De waarheid laat ik in het midden.
Na zo'n tien minuten verlaten we het water om te voorkomen dat we onderkoeld waren of vooral toch uit gewoonte.
Het was weer een mooi momentje en hoewel ik er een beetje tegenop zie kijk ik ook weer wel uit naar de echte koude duiken in de winter.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost