Laf dobberen

Vrijdag eenentwintig oktober, Hans, Inge en ik treffen elkaar om vijf voor half elf, vijf minuten later lopen we op het strand. De zon is nog niet doorgebroken en het waait hard, koud is het niet maar de wind maakt het onaangenaam, snel het water in.
Het water zal zo rond de vijftien graden zijn, we zijn er snel door, hoe eerder uit de wind, hoe beter.
Hans lijkt een nieuwe bevlieging te hebben, zeezwemmen, dus niet het laffe dobberen wat wij doen maar een half uur actief zwemmen. Ik word al moe bij de gedachte, en dan heb ik het nog niet over het aan en uittrekken van een wetsuit. "Ach" zegt Hans "dat hoort toch bij de hobby, als je gaat voetballen moet je je toch ook omkleden". Hij heeft een punt maar een wetsuit is toch anders dan een broekje shirt en kniekousen. We houden deze verhaallijn nog even vast. Inge zegt dat ze niet zo goed kan zwemmen, ik zeg dat ik het nog minder goed kan. "Dat kun je leren!" roept Hans, "YouTube! Even een filmpje kijken en je kunt het".
Na zo'n dertien minuten verlaten we het water en komt de wetsuit weer naar boven. Ik zeg "je kunt zo'n wetsuit ook thuis aantrekken en thuis na het zwemmen weer uittrekken", "je kunt er ook in slapen" antwoord Hans.
Slapen in een nat wetsuit klinkt mij niet heel aanlokkelijk in de oren dus voorlopig hou ik het bij het laffe dobberen.
Nog even een disclaimer voor eventuele taalfouten of andere misstappen, ik moest deze blog even inhalen vanuit een Ierse Pub na een "gezonde" dosis Guiness.


Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost