Pottenbakken en ploeteren

Maandag zeventien oktober, vandaag spreken Alle, Annemie, Inge en ik om half zes af. Klaar met werken, klaar voor de duik. We lopen het strand op en beginnen meteen met een workout, gisteren is de strandcross geweest en na afloop is het strand weer met bulldozers vlak gemaakt (nou ja voor de puristen, een beetje schuin aflopend tichting de zee dan). Het gevolg van deze zandverschuiving is dat het zand extreem los is en je met iedere stap minstens tot je enkels wegzakt. We besluiten aan de rand van het zachte strand onze kleren en tassen achter te laten, dan hoeven we ons geen zorgen te maken voor langsvarende schepen en bijgebohorende boeggolven. Al snel zijn we er door (voor sommigen redelijk) snel en dobberen we rond. We missen de felle zon maar verder is het prima vertoeven. Na een poosje komt er een kwal voorbij gezwommen en staan we allemaal weer even op scherp maar dat mag geen naam hebben bij het kwallenwalhalla waar we in het voorjaar in zwommen. Vandaag is het thema pottenbakken, Annemie doet aan pottenbakken dus ik vraag of ze dan ook verwacht dat een een gespierde kerel achter haar komt zitten zodat ze samen de pot kunnen vormen, Annemie antwoord dat Lars daarom iedere dag naar de sportschool moet, om dat ideaal te bereiken. Alle heeft ook potten gebakken dus Inge en ik bevinden ons ineens tussen de pottenbakkers. Dan gaat het over de draaitafel die je nodig hebt met pottenbakken en dat die heel duur zijn, Inge zegt (waarschijnlijk hopend ook een beetje toegelaten te worden tot het pottenbakkersgilde) dat je gewoon zo'n draaiend serveerplateau van de Ikea kunt gebruiken, het blijkt niet hetzelfde te zijn, ze valt dus meteen door de mand. Dan doe ik een poging door te zeggen dat ik ook lang potten heb gebakken maar het erg lastig vond omdat ik vierkante potten wilde maken en die tafel ze steeds weer rond liet worden. We horen er duidelijk niet bij. Gelukkig veranderen we al snel van onderwerp en vormen weer een groep. Na twaalf minuten gaan we het water uit. Alle die zijn tas is vergeten heeft het geluk dat ik een tweede handdoek bij me heb, die ik meteen aanbied met de toevoeging dat ik maar één onderbroek bij me heb, die ik graag zelf aantrek. Na een poosje ploeteren we weer door het zand richting de trap, voldaan na een frisse duik en een dubbele workout fietsen we weer naar huis.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost