Zeilboot aan de horizon

Woensdag negentien oktober, Inge en ik hmgaan met z'n tweeën zwemmen vandaag. Hans en Evert-Jan zijn eerder op de dag al geweest. Het is zes uur als we het strand oplopen, een andere plek dan anders, achter de eerste opgang noemt de Vlissinger het. Dit is dichter bij huis al compenseert het lage water de afstand in negatieve zin.
Er staat veel wind maar golven zijn er niet. Het water voelt aardig koud aan maar is nog steeds 15.2 graden. Vandaag went het voor mij maar langzaam en pas na een minuut of vijf is de kou een beetje weg.
Vandaag geen gesprekken over zonnepanelen, kleien of pottenbakken dus Inge vraagt zich hardop af waar deze blog zich op gaat richten. Geen nood, er dient zich altijd wel iets aan.
En ja hoor als we na ruim tien minuten dobberen bij laagstaande zon het water verlaten trekken we onze nieuwe zwemponcho's aan. Daar hebben we een onderwerp te pakken. Inge is aangenaam verrast met het ruime comfort dat zo'n ding bied bij het aankleden, ik wat teleurgesteld in het lichte gewicht waardoor hij in de wind nagenoeg onhandelbaar is. Het zal wel wennen zijn. We maken een selfie en als ik net mijn telefoon weer opgeborgen heb zegt Inge dat ik snel een foto van de ondergaande zon moet maken. Het zit wel goed, eerst aankleden, die zon gaat niet weg, of is dat nou juist het hele concept van de ondergaande zon 
Als ik aangekleed ben schiet ik snel een foto met een zeilboot aan de horizon.

Reacties

Populaire posts van deze blog

K-Kwal

Eerste lentedag

Flessenpost